Att leva med borderline/ADHD

Det var några jordvarv sen
jag hoppade ivrigt in i diskussioner
och delade åsikter istället för komplimanger
mina naglar var lika svarta som mina ögonlock
och mitt ansikte pryddes av smycken.

Det var några jordvarv sen
jag kände sorgen innan den riktiga sorgen
jag skrev minst fem bra dikter om dagen
det var innan livet fick mig att känna mig bedragen
jag flydde med buss till stan och vandrade rumt på torgen
jag åts upp av sorgen innan den riktiga sorgen...

Det var några år sen nu
som jag hittade min egen skrivstil
den dagen lyste upp min värld mest
under sorgen. sorgen jag längtar efter idag.
den ytliga sorgen innan den riktiga sorgen.

Idag är jag flamsig och yr, klumpig och ivrig
impulsiv och snäll. självdestruktiv men stark.
jag ger komplimanger, döljer mina åsikter.

mina naglar är av silver och mitt ansikte är naket
alla smycken togs bort efter den riktiga sorgen.

jag ville börja om på nytt, med allt, verkligen allt
jag gick upp i vikt under sorgen, ville vara ful, 
på grund av sorgen. jag klippte av mitt hår
köpte 40 par skor, började läsa bloggar
och slutade skriva.......... efter sorgen

 
men jag har hittat min kreativitet igen. i'm a fighter baby