det är så fult och vackert

 
när min hjärna nyktrat till efter gårdagens dagdröm känner jag fortfarande samma sak.
rullgardinen, det rosa skenet, din tatuerade kropp, mitt vimsiga skratt. det platsar i en film.
bilderna som ramlar ner från väggen, cigaretterna på bordet, de avsparkade skorna i hallen.
dina händer som alltid är svalare än min hud. mitt våghalsiga mod och din logiska hjärna.
röran på golvet, madrassen som nästan glidit ner, morgonkaffet, musiken och mörkret. 
två värmeljus och baksidan av en tv. omkullvälta prydnadssaker och hela stämningen -
jag älskar att dagdrömma om vår film. vår bok. vår story. vår historik. och vår nutid.

en vacker dag ska jag skriva om detta.
men jag har en destruktiv kärleksrelation och mindervärdeskomplex att skriva om först.

ps. ta aldrig en författare på orden. estetiska tankar rör om sanningen. ds.