jag ska vinna över dig, bpfuckingd

de senaste 3 månaderna har jag:

- gått igenom en väldigt traumatisk händelse

- gjort slut med mitt ex

- fått lära mig (the hard way) att många är elaka

- handlat själdestruktivt (val av umgänge, fest)

- gråtit för lite, hållit inne alldeles för mycket känslor

- varit rädd för någon, alltså kräjsi fakking shit-rädd

- blivit för full, flera gånger

- gjort illa mig. cyklat omkull, ramlat, slagit huvudet

- varit inlagd på sjukhuset i tre långa dagar och mått PISS

- haft väldigt lite pengar, slösat mycket

- gått upp vikt av medsen, sedan slarvat med dem, dålig kombo

men vet ni? 

 
(tack mladen för en inspirerande bild)

och här sitter jag nu, klockan 06:00 en måndagmorgon och är redo.
nu ska jag ta tag i det här på riktigt, använda extrabränslet.
jag kan inte vara såhär elak mot mig själv längre. jag blir 1. mer ledsen
2. FÖRDUMMAD och 3. och värst av allt: jag tappar respekten för mig själv.

vet att jag sagt så förut. sen kraschade jag. alla händelser,
alla borderline-bergochbaldanejävlasvartvita känslor tog över.
men jag har tagit små babysteps i helgen: umgåtts med bra personer.

träffat anna ♥ träffat magda ♥ träffat mamma 
jag fick ett sms som fick mig att le stort igårkväll.
jag har skrattat så att jag nästan har dött för att magda är så rolig.
jag har velat krama sönder anna för att det var så längesen vi sågs.

läste en blogg idag, det var en tjej som skrev om hennes kamp.
jag blev inspirerad och det värmer mitt hjärta att några av er, mina läsare,
känner igen er i vad jag skriver/går igenom. det är lite en klapp på axeln:
"hej, ni är inte ensamma" - det vill jag förmedla. eller en lång, varm kram.
och tack för era facebookmail, sms osv. jag blir så himla glad och tacksam.

när jag kan gå normalt igen (stukad fot + väldigt ont i en höft) ska jag
snöra på mig mina snygga och bekväma adidas och börja pw:a. ofta.
jag ska inte festa på länge. iallafall inte med dåliga människor.
jag ska helt enkelt bara göra bra saker. det lovar jag mig själv och er.

nu ska jag ta en mugg med oboy, spela en sit & go och lyssna på bra musik.
sen ska jag gå till vågen och träffa de underbara och peppande människorna.

Du är bäst :)
Hör av dig om du gästar sjukhuset något mer.
Heja Lulä

/Ämil

Svar: tack fina ämil ♥
biwinning.blogg.se

2013-11-18 - 17:37:28