Flickan med febersinnet



Hej på er. Pannan kokar. Mina ögon är röda av Gustenhår.
Känner mig ful. Mitt hår är tråkigt. Jag är glad. Och jag är arg,
arg för att jag har gått upp i vikt av mina mediciner. Arg,
för att det även finns en annan förklaring till det hela. 
Jag är glad för att jag längtar efter en famn. Glad,
för att jag har spelat bra - och nått fram.
Jag är trött, trött för att jag vaknade
Kring halv tre, tre.
imorse

Igår så
var det en trevlig dag för då
kom Gurra på besök. Det var längesen .
Han hjälpte mig med min dator, nu funkar den.
Utan att lagga något. Jag kunde knappt se youtube.
Idag har jag feber. Jag ska snart till Teg och städa min lägenhet.
Alla som känner mig vet hur mycket jag hatar att städa så jag gruvar mig.
Speciellt nu när jag är sjuk. Men det ska bli skönt att få undan allt. Få fint.



 
Så 

Jag lutar mig tillbaka och smakar på de snabba tankarna
Accepterar att jag hittat en låtsassambo, en själsfrände
och en sjungande knäppgök på en och samma veckaio
Blir yr, febern får mitt rum att gunga och jag börjar le
Rakt ut. Så ler jag. För mina tankar kommer ut ikväll.
De trasiga meningarna nedplitade med gammal T9, 
de ska ut. Jag känner det på mig, som innan en vulkan-
får sitt utbrott gör mitt sinne sig redo att vräka ur sig ord.

Någon grät inatt. Jag var kall. Som i en bubbla satt jag tyst.
Irriterad. Likgiltig. Bryr mig mycket om alla. Verkligen. Alla.
Men jag orkar inte hamna  i en hurricane när mitt eget huvud
är en stökig röra. Jag vill inte ha drama, men skapar det ändå.
Var jag än går snubblar jag över något på vägen. Förlåt. A.

Det fanns planer för min morgondag. Sen blev jag sjuk. Varför?
Det fanns planer för min eftermiddag och kväll idag, men nej.  -
Istället hoppar jag in i en för varm dusch, tvättar mig ren, åker hem
där jag städar och lever i min feberbubbla. Jag känner mig estetisk.
Ikväll skapas bilder av bokstäver och scener av ord, jag ska flyga
fritt, som vanligt bryta mot grammatiska regler och leka med lyriken.
Det här är flummigt och feberyrsligt men jag är iallafall nöjd idag. 

Jag har en bra känsla.