help me kill my darlings

 
kan ni hjälpa mig? jag ska försöka rita något som förknippas med lite olika ord.
jag skulle bli otroligt tacksam om ni kunde delge vad ni får för associationer av det  här motivet.
vet att det är extremt dåligt men jag har aldrig ritat en fågelbur i hela mitt liv. tanken är iallafall att
det ska vara ungefär lika "enkelt" gjort som på bilden. men jag ska öva tusen gånger till på motivet.

det jag vill är alltså att ni berättar vad ni får för känslor av en öppnad fågelbur med en flygande fågel.

suttit med olika idéer och skissat och kluddat och skrivit i 4 h nu,
tar en paus senare och tittar på lite champions league. perfekt kväll! 

har skickat iväg ett väldígt spännande mail, men det är hemligt.
det ingår iallafall i det här projektet så jag gör väldigt mycket nytta ikväll.
hoppas verkligen på att mailet blir läst och att jag får ett svar, hihi, pirrigt.

Det första de flesta tänker på är nog frihet. Men jag tänker på möjlighet. Vad väntar när jag flyger härifrån?

2013-10-22 - 22:59:52