young, wild & free?



idag fick jag förslaget att "frysa in mina ägg". så att de är fräscha när jag ska ha barn.. jag som redan har lite åldersnoja började vrida mig i ångest, haha. det kom upp eftersom jag sa att jag inte tror att jag kommer att känna mig redo för att skaffa barn på vääldigt länge. jag känner mig o-redo men stressad, helt utan anledning egentligen? man kan ju vara över 30 när man väljer att bilda sin familj. det är bara det att nästan alla från hålan jag kommer från har barn/hus osv. sen sitter jag här i min etta och leker bort livet. inget fel i att skaffa barn tidigt, man ska ju göra det när det än känns rätt.. men det är vanligare där ute i skogen att fort skaffa barn.

vi har klassåterträff den 24:e. i vanliga sammanhang känner jag mig fri och nöjd med att bo i min lägenhet på teg, särbo med min kille. jag är stolt över saker jag åstadkommit och kämpar för fullt för att lyckas bättre. men på den där återträffen känns det som att jag måste "skämmas" över att jag inte har skaffat hus, barn, körkort (!), make, sommarstuga, sparkonto, traktor, jakthund, skoter, pensionssparande osv. jag vet inte riktigt om det skulle vara så roligt att catcha upp med alla som har så olika liv, det känns inte som att vi förstår varandra (FÖRUTOM mina goda vänner som har skaffat allt det där, puss erika, dig är det roligt att prata med). det känns som att många av dem tycker synd om oss som inte har allt de har. fastän det inte ens är det vi önskar oss. inte än åtminstone.

så. jag tror inte att jag ska fara på återträffen. jag kanske åker dit efter middagen och umgås med mina vänner men jag orkar nog inte med middagen. det kändes lite för dyrt. vissa vill man ju verkligen träffa, prata med, höra hur de har det. men andra skulle man helst slippa se.

jaja, vad jag vill försöka få sagt med detta vet jag inte. försöker nog bara stilla min egen åldersnoja. måste sluta titta på alla i min ålder från robertsfors som skaffar kids och hela baletten och istället fokusera på att JAG gör vad JAG vill när JAG vill. än känner jag mig omogen och alldeles för osäker på mig själv för att kunna skaffa barn. det är ingen stress. jag tyckte bara att det lät lite sjukt att jag borde frysa in mina ägg, haha, eller? borde man kanske göra det? 

Puss allra sötaste o bästaste Lina. Du är du och ingen annan. Var stolt att du är du ingen annan. Du är unik som person, som Lina, som dotter, som syster ,för din släkt, för dina vänner,för din pojkvän och för mig. Ja för alla du känner. Du har resurser att göra vad du vill med ditt liv och jag vet med all säkerhet att du kommer att lyckas. Du är på god väg. Tusen kramar och tusen pössar. Majsan

2013-05-06 - 15:46:08