jag ljög

 
djupa lina är kvar. om ni visste hur mycket som åker omkring i mina tankar.
konstigt att jag väljer att dela lite av det med er, öppet på internet.

igår var en skitdag. jag mådde sämre än på länge, antagligen pga oro.
fem veckor är en lång tid. jag vet att jag tjatat om ledigheten upprepade gånger.

så. vad rör sig i lina westins röriga huvud?
jag funderar mycket på människor (i vanlig ordning). 
jag är förvånad över att vissa verkligen bryr sig om mig
och att de faktiskt tycker om mig. jag blir rörd och chockad
varje gång jag märker det. men det har jag redan surrat om här.

kvällens mood är väl låg som fan. tråkigt att skriva ut det men,
den bistra lina utan smil är framme ikväll igen. förhoppningsvis sista gången.
jag ringde ett samtal igår och pratade med en k. han var så himla snäll och bra.

jag har suttit med min pojkvän och våran kompis p i soffan.
jag har pratat och pratat och tänk att jag varit bra, snäll, rolig
men jag hade gått för långt. det blev för djupt och man orkar inte med sånt.
efter ett snurrigt försök att förklara hur bra jag faktiskt har blivit gav jag upp,
jag rörde bara till det så jag tog på mig hörlurar och valde att skriva av mig lite.

jag har funderat hela dagen. igår hände en liten incident. jag är trubbel ibland.
när jag mår dåligt gör jag misstag. inte för att jag vill vara dålig men för att jag
alltid väljer att sabba för mig själv. otroligt självdestruktivt men tyvärr är det så.

jag ljög. och mådde dåligt. möttes av ilska, kramar, tårar, oro. mest oro.
tog på mig att jag gjort en dålig grej. men jag fick hålla väldigt låg profil.
det var genant och känns lite konstigt idag om jag ska vara ärlig.
jag surrade ju på fastän jag hade lovat att vara tyst. jag var jobbig.

jag är grå. stirrig, trött, lågmäld, grubblande ikväll.
borde fylla i lite "dagbokskort" men jag har 0 motivation.
tänkte bläddra lite i boken tidigare idag men orkade inte.
jag får helt enkelt sitta här. inne i mig själv, och skriva.

jag är förvånad själv över att jag skriver här.
men något jag lärt mig av alla tunga grejer är att folk känner sig ofta ensamma.
jag vill att ni ska veta att det finns någon som lider av BPD och är ärlig.
skulle någon kunna känna igen sig eller vilja prata och bli hjälpt av mig så är jag glad.