en midsommarnattsdröm


hej. 

har fullt upp med ett rörigt sinne just nu. tankarna spinner.
fram och tillbaka, snabbare och snabbare. blir utmattad.
oro/rädsla/lycka/fnitter/snyft/gapskratt/sorgsenhet osv.

jag är iallafall på rätt plats. hemma i d's soffa.
håller på att titta på en ny serie: suits. råbra!
mycket att se fram emot (pepp pepp) : 
snart börjar dexter om också. och hockeyn. 

det finns människor som blir lyckliga av att se mig.
såna man träffar vart femte år och som blir sentimentala.
jag kan inte förstå hur någon kan tycka om mig så mycket. jag
blir förvånad men smickrad. tack.

jag måste försöka undvika allt onödigt drama som snurrar till mina tankar.
jag orkar inte hålla uppe fler än mig själv just nu. inte helt och hållet.
men. att avvakta och ignorera är inte mina starkaste talanger. tusan också!


men jag måste tänka förnuftigt. försöka inse att jag inte kan göra nåt.
därför ska jag tvinga mig själv att hålla mig undan. för säkerhetens skull.
och om det blir jobbigt får jag försöka prata med någon av mina klippor.

gårdagen var skön och tröttsam. bra och dålig, omvartannat. 
dagen började bra med en tripp till dalkarlså, bygdeå. min hemby.
hade med mig david dit, kändes jätteroligt att visa min trygga plats.
det var jäkligt kallt och myggigt men det var ändå skönt att vara där.

när vi kom hem till umeå somnade vi som stockar. men jag vaknade
av att vinnie spydde upp gräs och kunde inte somna om efter det.
killarna sov vidare medan jag öppnade en flaska vin och såg en serie.

när gossarna vaknade var jag smålullig och pratsam. haha, det var ju midsommar.
då får man dricka rosé vid datorn fastän man är den enda som är vaken i rummet.
senare på kvällen blev det en liten avvikelse i kvällsplanen. -> strul, arga randombröder,
två cykelturer och lite missförstånd men det hela slutade bra tillsammans med den bästa!

 
jag har haft några dagar som varit både utmattande och glädjerika. men sånt är väl livet.
jag har iallafall spenderat tid med fina och berikande personer. jag har gjort lite lösa planer
med vänner som jag inte träffat på några veckor. och jag får små lyckorus varje dag.
det gäller att ta vara på de positiva känslorna. att inte låta andra förstöra ens humör.

haha, djupa tankar från en översvämmad hjärna. har bara så sjukt mycket grubblerier.
jag tänkte låta min pojkväns öron vila efter att jag redan surrat djupt med honom hela dagen.
:D vilken omtänksam tjej jag är. nämen jag behövde bara få ur mig lite snurriga tankar.
och min gamla lärare inspirerade mig igår. jag måste börja skriva, iallafall lite smått.
att skriva längre blogginlägg är en mjukstart.