den där jävla gränslinjen

har alltid besöksrekord på bloggen om jag skriver om att jag mår dåligt.
men oftast inga kommentarer. betyder det att det bara är kul att läsa om det?
då ska jag "roa" er ännu en gång. you're welcome.

kom just hem från dbtn. sista gången på FEM fucking veckor.
jag känner mig redan lite vilsen men vet vad jag måste göra.
planera in så jag läser boken minst en gång per dag, och att
jag gör uppgifter 1-2 gånger per vecka. OCH att jag far till emma nästa vecka.

 
inatt var en tung natt. jag vet knappt varför.
jag har så många fina saker i mitt liv just nu.
saker jag mår bra över, listan:

*MAMMA. vad kan jag säga, tack för att du existerar.
du höjer mig och tycker så bra saker om mig. tack tack tack.
och utan dig hade jag förmodligen inte varit den jag är idag.

* ERIKA. min andra hälft. det är så skönt att vi pratar igen.
jag har saknat henne. livet känns så tomt utan min bästis.

* DAVID. min vackra, snälla, underbara pojkvän.
vi har haft det så bra den här gången. 
bättre än jag någonsin haft det med någon kille.
även om jag varit fucked up så har han varit min klippa.

*ANDRA VÄNNER. människor som ger en energi (Magda ex. vis).
jag älskar att kunna slappna av tillsammans med goda vänner.
jag är ledsen att jag drar mig undan vid mina mörka tider, men
jag vill inte vara en person som stjäl för mycket energi.
vid det här laget vet jag att jag klarar av svårigheter själv.

*SOMMAREN. en resa till göteborg är inplanerad. längtar ihjäl mig.
att åka iväg tillsammans med pojkvän och bara ha roligt på liseberg.
sen finns det så mycket att hitta på, man är så fri. och alla är lediga.
hoppas att det blir varmt ofta så man kan sola och bada och må gott.

ja, där har ni min envist djupa sida IGEN. jag börjar själv bli less på den.
jag visar kärlek, uppskattning, vad jag känner men det känns lite fel.
jag känner människor som inte är vana att bli uppskattade, och jag -
jag kan inte låta bli att säga vad jag känner. speciellt om det är positivt.
jag måste lära mig att inte känna mig ouppskattad för att folk inte gör som jag.

jag är rädd för att dra ner andra. jag tror att jag är en ganska svår flickvän.
iallafall just nu när jag fått så mycket låga och deprimerande tankar.
jag tror att jag mår dåligt för att vågen kommer att vara stängd så länge.
räknade nyss och det är ändå 15 träffar som "uteblir". 3 ggr i veckan x 5 veckor.
men jag ska bita ihop, ta tag i saker. planera in saker. och FÖLJA schemat.

i sommar ska jag:
- börja träna, springa, cykla mycket.
- läsa böcker. minst en varannan vecka.
- åka till stranden. sola, bada och ha roligt.
-träffa mina fina kompisar oftare än jag gjort på slutet.

massa pladder från mig, jag har så mycket i min skalle. 
jag antar att de som läser min blogg tycker att detta är kul, hm.

Kotten älskar linus!

2013-06-28 - 12:24:20

♥ du är så otroligt duktig och klarsynt gumman, jättebra att du har dom som stöttar/backar upp dig för det behöver vi alla nån gång i livet. Vet inte vad du varit med om men förstår att du har kunnigt folk som hjälper dig ♥ fortsätt kämpa som du gör och du har ju nära och kära runtomkring som stöttar ;) jättebra att skriva av dig som du gör...ryggsäcken blir lättare att bära då/många kramar till dig fina du ♥

2013-06-28 - 12:39:23