micromatsgenerationen

 

fokuserar du mer på cooking i world of warcraft än i verkliga livet?
det är du inte ensam om.
jag skulle hellre sätta mig ner, lira wow i några timmar och levla upp tailoring, än att lära mig sy på riktigt.

jag skulle hellre lägga mina sista kronor på snus än på mat. (mat till katten går dock före snus)
i tre års tid har jag nästan bara ätit micromat. nu har jag ett kök så jag planerar att börja laga riktig mat.
men jag kommer nog aldrig att få samma brinnande intresse för det som min mamma/mormor/gammelmormor.

folk lär sig spelspråk istället för att fokusera på den svenska grammatiken. 
de orkar inte skriva ut hela ord, även om det bara krävs tre extra knapptryck.

vi kan inte slita oss från mobiltelefonerna. vi sitter med näsan i dem HELA tiden.
på bussen, vid middagsbordet, på fest (!). vi har nästan glömt hur man umgås IRL.

jag tillhör den lata generationen. det är lite oroväckande men jag är för lat för att ändra på allt.
nu har jag sovit mellan 16 och 01. ska snart gå ut och fotografera innan jag börjar flyttstäda.
vissa skulle nog bli bedrövade om de vaknade klockan ett och insåg att kvällen sovits bort.
men jag blev glad och tänkte "åh, nu kan jag fota tidigt på morgonen i det bästa ljuset"

jag prioriterar nöje före nytta
sena nätter framför att sova tidigt.
och ibland äter jag hellre micromat 
för att slippa stå en halvtimme i köket.

(tack för maten och disken, j. du är bäst)