FRIENDS - mot mobbning

 

när jag var yngre hade jag det skitjobbigt hemma. och jag betedde mig fruktansvärt dåligt i skolan.
jag sa dumma saker till folk utan att tänka efter. jag hånade, skrattade och gjorde allt jag kunde för att känna mig bättre.

det fungerade inte. och jag mår fortfarande dåligt över hur jag betedde mig mot vissa personer.
jag har bett om ursäkt. jag har blivit förlåten. men jag kommer aldrig kunna förlåta mig själv.
när jag tänker tillbaka så börjar jag gråta och skulle ge vad som helst för att göra om min skoltid.
men jag förtjänar varje tår som rullar nedför min kind och varje hugg i hjärtat av dåligt samvete.

det är så viktigt att satsa pengar på utbildning/information till lärare och barn.
hade någon funnits där och sett vad jag hade gjort kanske de hade fått mig att tänka om / ändra beteende.
det behövs fler kompetenta personer som kan hantera mobbningssituationer i våra skolor, det behövs mer stöd till de utsatta. 
och det behövs absolut folk som kan hantera mobbarna på rätt sätt. alla skolor bör satsa stenhårt på detta, det kan rädda liv.

så jag utmanar alla mina läsare att skicka ett sms "HEJ" till 72980 för att skänka 50 kr/månaden till friends.
eller gå in på friends.se och ge en gåva med valfri summa. det är superenkelt och väldigt, väldigt, VÄLDIGT viktigt.