don't hate on me

 
för att återkomma till ämnet: att ragga på upptagna killar.
för det första vill jag bara säga att om jag är singel så raggar jag på vem jag vill.
om inte jag vet vem han är tillsammans med så känner jag inte att jag bär något ansvar.

men någonting som verkligen förbryllar mig är att många faktiskt vill gå bakom ryggen på sina flickvänner. igår var jag tillexempel på ett uttråkat humör så när en kille (med ett gemensamt intresse) frågade efter mitt mobilnummer så fick han det. han skrev direkt att han ville ha mig i sängen, att han ville göra massa saker med mig. samma dag som han lagt upp en bild på instagram och skrivit att han "varit med älsklingen" så skriver han panik-artade "skynda dig att svara då"-sms till mig. när hans flickvän sover bredvid? så när han, utan att jag visat det minsta intresset av honom på något sätt, skickar snuskiga sms till mig och det är mig du flippar på så tycker jag att du ska tänka om. 

visst jag kan driva vidare såna gånger, mest bara för att få det bevisat att folk inte tar förhållanden på allvar. att folk skyndar sig att hitta en trygghet när de egentligen vill ha äventyr. jag är väldigt open minded: jag skulle inte döma dig om du var svart, grön, blå, tjuv, polis, sexaddict, manipulativ eller ens skellefteå aik:are. men om ni comittar er till någon bara för att ni inte vill vara ensamma så ska ni fan ändå hålla ert commitment. oavsett om man har varit tillsammans i 5 år, 10 år eller bara några månader så ska man respektera sin partner. älska sin partner, tillfredsställa sin partner. och bara henne. för det har man aktivt VALT. det är inte synd om dig om du är i ett dåligt förhållande och söker efter brudar. gör slut så får du ragga på vem fan du vill. men när du har en tjej och ändå desperatraggar på andra tjejer - då dömer jag dig.

därför är man singel om man vill vara fri att göra vad man vill. och man har ett förhållande när man bara vill vara med den man tycker om. (IMO)

SLUTSATS: jag är inte boven i dramat.