runaway



2008 tog det slut. Mitt byaliv. Livet som bra tjej. Poff, nyårsafton 2008/09.
Jag var förlovad med en kille från Dorotea. Ja, förlovad. Han friade i turkiet -07.
Vi bodde tillsammans utan internet i Bygdeå ganska länge innan vi flyttade till stan.
Jag var lycklig med min katt, min kille och mina barfotafötter på brännhet asfalt.

Sen flyttade vi till stan för att jag fick ett jobb.
Här överlevde vårt förhållande i fyra månader.
 Jag lärde känna många nya personer genom mitt jobb.

Nu 2013, snart 2014, undrar jag var mitt liv tog vägen.
Jag hade det bra. Jag var naiv, laglydig, snäll och lyckligt ovetande.
Nu står jag här med skrubbsår på knäna och ett överbelastat samvete.

Jag skyller inte på någon enskild person förutom mig själv.
Jag ångrar väl inte att det blivit som det blivit, jag har ju lärt mig mycket. The hard way.
Men livet verkar ha ljusnat för de som lagt över sina laster på mig. Det är jag såklart glad för.
Men jag då? Jag har förstört den jag en gång var. Men jag jobbar för att limma ihop alla bitar på nytt.