fint vs ofint

fick en fråga om något var "för ofint för mig".
det fick mig att börja tänka på vad som är fint i mina ögon.
jag försöker vara en bra person som visar tacksamhet och omtanke.
istället för att bli irriterad försöker jag förstå personen och vara snäll.
jag är tacksam. jag är uppoffrande och jag visar kärlek till mina nära och kära.
jag visar att jag tänker på dem, att jag varit uppmärksam på saker de tidigare sagt osv.
det är de sakerna jag försöker leva upp till varje dag. för det är, enligt mig, fint att göra.

självklart lyckas jag inte alltid men jag har ändå blivit ganska bra på slutet.
visst kan jag bryta ihop om jag har en dålig dag, visst kan jag vara egoistisk.
men jag försöker vara vaksam och tänka på de här sakerna så ofta jag bara kan.

styrka för mig är att kunna möta besvikelse med godhet.


sur för att jag är sjuk och mår riktigt jäkla dåligt idag. har varit igång och gjort mer än jag orkar.
nu ska jag sätta mig och tycka synd om mig själv under täcket. för idag väljer jag att vara egoistisk.