jag ♥ puppies

det spöregnar. jag ligger i sängen, tittar på hundar och njuter av ljuden utifrån.
en fråga till er som har hund: hur fan klarade ni av att välja vilken ni skulle ta?
jag tittar på bilder och kärar ner mig i varannan vovve.

 
samojed var min favorithund när jag var yngre och tycker fortfarande om dem.
det är en av få raser där de vuxna hundarna är lika fina som valparna.

xo

SÅ svårt är det faktiskt inte att välja, när man väl vet vilken typ av hund man vill ha, & "vad man vill använda den till". Vi ville ha en liten hund för att de är lätta att ta med sig i bilen/bussen/tåget/flyget, de kräver inte 4 timmars motion per dag för att må bra, de är billigare "i drift", funkar bättre i liten lägenhet än stora hundar & lever längre än stora hundar. Vi ville inte heller ha en hund som kräver massa pälsvård eller lossar päls, så där föll ju väldigt många raser bort. Sen var det ju bara ett plus att det råkade bli en blandras, som brukar leva extra länge & generellt har mindre sjukdomar än en renrasig hund :)

/slut på wall of text

PUSS!

2013-07-02 - 19:18:13