Tillbakablick på året som gått.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag såg Håkan. Jag började på vågen. ("dbt"). Jag färgade hårtopparna rosa.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag valde att inte lova något annat än att kämpa på. Det höll jag.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
JA! Min allra bästaste bästis fick världens sötaste dotter.

Dog någon som stod dig nära?
Någon jag träffade flera gånger i veckan dog i april.

Vilka länder besökte du?
Jag höll mig i Sverige hela året.

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Trygghet i mig själv. Inspiration. Skrivarglöd och kreativitet.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
19 augusti och 19 december. Ayla kom till världen och Håkankonserten.

Vad var din största framgång 2013?
Jag har kämpat och lärt mig väldigt mycket bra saker.
Jag har lärt mig att vara mindful. Vara i nuet. Observera och beskriva.
Jag jobbar hela tiden på att lära mig att reglera känslor. Heja mig!

Största misstaget?
Kanske inte är något man vill skriva ut öppet men...
Jag hade bland annat en jobbig sommar då jag gjorde en del dumma saker.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
JA. Var sjuk heeeeela hösten. Låg på sjukhus 2 gånger under den tiden.
Sen har jag självklart skadat mig hur många gånger som helst pga min klantighet.

 
Bästa köpet?
Mina nyaste skor. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Snus och poker. Och skor. HEHE.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
HÅKAN gjorde mig genuint jävla lycklig.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Miley Cyrus - Wrecking ball, Lorde - Royals, Justin Bieber - Beauty and a beat (acoustic)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Haha, alltsåååå... jag var väldigt ledsen. Story of my life, men nästa år ska bli bättre.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade läst, skrivit och fotograferat mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Rökt. Och snusat.

Hur tillbringade du julen?
Med mamma och mormor som vanligt.

Blev du kär i år?
Nej.

Har du sagt ”Jag älskar dig” till någon?
Ja. 

Favoritprogram på TV?
Vem vet mest, idol och (skäms) Paradise Hotel.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej. Jag hatar inte människor. Men jag ogillar någon jag gillade i början av året.

Bästa boken du läste i år?
Någon av Kurt Cobain böckerna.

Största musikaliska upptäckten?
OJ. Vet inte om jag gjort någon musikalisk upptäckt i år.

Något du önskade dig och fick?
Ett par supersnygga skor av min mamma.
Biljetter till den utsålda Håkan Hellström konserten.

Något du önskade dig men inte fick?
Fred på jorden och en fet kamera.

Årets bästa film?
Känn ingen sorg.

 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Åt middag med mamma på Allstar och väntade på något som inte hände.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer pengar. Mindre krångel.

Hur skulle du beskriva din musikstil år 2013?
För mycket hiphop och för lite djupa texter.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, jag får en ny crush varje gång jag ser en ny serie. Men idol-Kevin kanske.
Och Håkan, herreguuuuud, Håkan. 
 
 
De bästa nya människorna du träffade?
Ewelina och Ida. Mina fina vågenvänner.

Största förändringen hos dig själv?
Jag gick upp i vikt av de där förbannade medicinerna.
Jag har utvecklats mycket. Lärt mig hantera saker på ett bättre sätt.
Det skedde även en stor förändring för mig när jag avslutade mitt förhållande.

Hur firar du nyår?
Jag vet inte än. Funderar på att bara ta det lugnt i år.

<3

2013-12-22 - 23:52:52