en midsommarnattsdröm


Jag vill vara hård och cool, men jag är för mesig. Mitt hjärta klappar för alla som behöver det.
Jag skulle vilja hjälpa hela världen men jag lyckas alltid glömma bort att hjälpa mig själv först.
Jag vill vara söt. Jag vill känna mig söt. Jag vill inte känna mig ensam. Jag är sämst på singellivet.
Jag är rastlös och vet aldrig vad som händer nästa timme, därför kan jag nästan inte planera.
Jag älskar att vara i skogen. Gå omkring och höra alla ljud och känna alla dofter. Saknar det.
Och jag är barnslig. Är lite rädd att jag aldrig kommer växa upp. Men tar det som det kommer.
Jag har jättekonstig musiksmak. Kan lyssna på In Flames ena sekunden och Broder Daniel nästa.
Jag älskar att skriva, läsa, måla och lära mig nya saker men låter inte många se den sidan av mig. 
Jag har jättesvårt att släppa in folk i min privata värld men jag har nästan för många ytliga kontakter. 
De som har kännt mig längst och de som verkligen känner mig på djupet tycker att jag är snäll,
omtänksam och att jag har ett hjärta av guld. De som inte känner mig tycker nog inte likadant.
Det gör att jag ibland umgås med fel människor. Blir sårad eller utnyttjad. Eller något annat.

Men jag väljer att inte släppa in folk på livet för att skydda mig själv, jag har sett för mycket skit.
Är hellre med om små skitsaker då och då än något jättestort. Det skulle jag inte klara av.