home is where the heart is


god morgon på er! eller morgon och morgon...det här är första gången på länge som jag sover till tolv. har verkligen vänt tillbaka dygnet. somnar tidigt och vaknar tidigt. aldrig efter tio. det är inte likt mig, vet inte om jag gillar det eller inte. den sidan av mig som älskar melankoli tycker att det är lite jobbigt, för på natten blir allt djupt ännu djupare och allt sorgligt blir ännu sorgligare. jag har någon destruktiv form av kärlek för sorg. men jag försöker "göra slut" med den sidan av mig för att kunna må bättre. det räcker att jag har min jävla BPD att brottas med, jag behöver ju inte aktivt välja att deppa. 

sitter och hinkar i mig alldeles för starkt kaffe just nu. måste piggna till så jag orkar plocka undan och diska hos min pojkvän. lovade honom det i fredags så jag måste hugga in snart. är så jäkla mycket disk. jag tror att jag väntar till efter hockeyn. eller så tar jag lite nu och lite sen. det är ju egentligen bara jobbigt innan man börjar. 

helgen har varit lugn och skön. är stolt över att jag hållit mig över ytan trots den brutala nyheten jag fick i måndags. döden har alltid skrämt mig och fått mig att känna obehag och otrygghetskänslor. men jag har dealat så bra med detta. det är nog mycket tack vare dbtn. och min starka vilja och envishet.

ha det så bra idag. och heja på luleå! B.S.T.L.